A storia di u Festival di Primavera

U Festival di Primavera in u primu ghjornu di u primu mese lunare cinese hè cunnisciutu com'è "New Year Chinese" "New Year Lunar" o "New Year". Hè u più impurtante festival tradiziunale cinese. U Festival di Primavera marca a fine di l'inguernu coId cù neve, ghjacciu è foglie cadenti è l'iniziu di a primavera quandu tutte e piante cumincianu à ricresce è torna verdi.

Da u 23esimu ghjornu di l'ultimu mese lunare, cunnisciutu ancu Xiaonian (chì significheghja u picculu annu novu), a ghjente principia una seria d'attività per mandà u vechju è accoglie u novu in preparazione per a grande celebrazione di a Festa di Primavera. Queste celebrazioni di l'annu novu cuntinueghjanu finu à a Festa di a Lanterna in u 15 ghjornu di u primu mese lunare, chì cunclude ufficialmente u Festival di Primavera.

hikelok-2
hikelok-3

1,Storia di u Festival di Primavera

U Festival di Primavera hè urigginatu da i rituali antichi per venerà i dii è l'antenati. Era un'occasione di ringraziamentu per i rigali di Diu chì si facianu à a fine di l'attività agricula di l'annu.

A causa di e differenze di i calendari chinesi utilizati in diverse dinastie, u primu ghjornu di u primu mese lunare ùn era micca sempre a stessa data in u calendariu cinese. Finu à a Cina mudernaU 1 di ghjennaghju hè statu stabilitu cum'è a data di l'annu novu basatu annantu à u calendariu gregorianu è a prima data di u calendariu lunare cinese hè stata stabilita cum'è a prima data per u Festival di Primavera.

2,A Legenda di i CinesiNew Year'sEve

Sicondu un anticu folklore, ci era un dimòniu miticu chjamatu Nian (chì significa annu) in i tempi antichi. Avia un sguardu feroce cù una persunalità crudele. Hà campatu di manghjà altri animali in i boschi prufondi. In ocasu, esce è manghja l'omu. A ghjente era assai spaventata ancu quandu anu intesu chì a ghjente campava dopu à u bughju è si ne vultò à i boschi à l'alba. Allora a ghjente hà cuminciatu à chjamà quella notte "Veglia di Nian" (viglia di un annu novu). Ogni volta chì in a vigilia di l'annu novu, ogni famiglia culinaria prima cena, spegneva u focu in a stufa, chjude a porta è avia l'annu novu. Eve cena in l'internu Perchè ùn eranu incerte di ciò chì succede quella notte, a ghjente facia sempre un grande pranzu, offrenu l'alimentu à i so antenati prima per a riunione di a famiglia è pricava per una notte sicura per a famiglia sana a notte assittati inseme à chjappà è à manghjà per impediscenu di dorme, quandu u ghjornu, a ghjente apre e so porte per salutà l’altru è celebrà l’annu novu.

Ancu s'ellu era scantu, u dimòniu Nian (Annu) teme trè cose: culore rossu, fiamme è rumore forte. Per quessa, a ghjente appiccà ancu una tavola di legnu di pesche di caoba, custruì un focu à l'entrata è facia un sonu forte per alluntanà u male. À pocu à pocu, Nian ùn osava più avvicinassi à a folla di l'omu. Da tandu, hè stata stabilita una tradizione di l'annu novu, chì includeva l'incollatura di coppi di l'annu novu in carta rossu nantu à e porte, l'impiccante di lanterni rossi è l'apparizione di petardi è pirotecni.

3,I costumi di a festa di primavera

U Festival di Primavera hè un festival anticu cù assai custumi stabiliti annantu à millaie d'anni. Certi sò sempre assai populari oghje. E funzioni principali di sti custumi includenu rituali chì veneranu l'antenati, espulsendu l'anzianu per purtà u novu, accoglie a fortuna è a felicità, è ancu pricà per una racolta abbundante in l'annu à vene. I costumi è e tradizioni di u Festival di Primavera per celebrà l'annu novu cinese varienu assai in diverse regioni è gruppi etnici.

A-32-300x208

U Festival di Primavera principia tradizionalmente venerendu u Diu di a Cucina in u 23 o 24 ghjornu di l'ultimu mese lunare, dopu à quale l'attività per preparà a celebrazione di l'annu novu cinese principia ufficialmente. Stu periodu finu à a vigilia di l'annu novu cinese hè chjamatu "Giorni per salutà a primavera" durante u quale a ghjente pulisce e so case, cumprà rigali, venerà l'antenati è decoranu porte è finestre cù tagli di carta di culore rossu, coppi, ritratti di l'annu novu è ritratti di i Guardiani di a Porta, lanterne rossi appiccicate A vigilia di l'annu novu, a famiglia riunita si mette inseme per una "Cena di Eve" sumptuosa, spara petardi è stà sveglia tutta a notte.

U primu ghjornu di a Festa di Primavera, ogni famiglia apre a porta per salutà i so parenti è l'amichi, augurendu bona furtuna è furtuna in l'annu à vene. Ci sò dicenu chì u primu ghjornu hè di salutà a vostra propria famiglia, u sicondu ghjornu hè di salutà i vostri parenti è u terzu ghjornu hè di salutà l'altri parenti. Questa attività pò cuntinuà finu à u 15 ghjornu di u primu mese lunare. Duranti stu periodu, a ghjente visita ancu i tempii è e fiere di strada per gode di tutte e festività è celebrazioni di l'annu novu.


Tempu di Postu: Feb-23-2022